Sang, Musikk og Teknikk

Stavanger misjonskirke Lovsang, består av mange frivillige og dedikerte sangere, musikere og teknikere som legger ned masse tid og engasjement i å ære Gud gjennom lovsang på våre møter. Det trengs stadig nye som vil være med i tjenesten, enten det er gjennom den stemmen du bruker, instrumentet du spiller eller bak teknikerpulten

Hva er lovsang?

Lovsang er en del av vår respons til Gud. På grunn av Hans godhet, kjærlighet og nåde, får vi lov å tre inn i noe som er større enn oss selv. Ordene vi synger eller melodien vi spiller gir vi til Ham, fordi vi ønsker å ære Han.

Den kjente lovsangslederen Matt Redman sier: «Vi er kalt til å forberede et sted for Guds folk, for å kunne oppleve Guds nærvær, gjennom lovprisningen til Gud.»

Det er flere plasser i Bibelen hvor vi ser at Guds folk lovsynger Ham. Eksempler på dette er når David sang og spilte for Saul, og den onde ånden måtte vike (1 Samuelsbok, 16:18-23), eller når Paulus og Silas satt i fengsel, og begynte å lovsynge Gud. Portene åpnet seg og lenkene falt (Apg 16:25-27).

Vi vet at det skjer noe gjennom lovsangen. Lovsangene vi synger, og spiller vitner noe om hvem Gud er. Vi vet at ord er virkekraftig (Salme 33:9), og at det skjer noe når vi bruker ordene våre.

Hvordan bli med?

Det er mange ulike måter å lovsynge og tilbe Gud på. Blant annet med vokal, instrument, dans, estetisk/kunstnerisk, teknisk og mer.
Ca. en gang i måneden har vi en team-samling som heter «SMK-Lovsang». Dette er en fellessamling for alle som har en kreativ tjeneste i kirka vår. Her er du hjertelig velkommen til å komme for å bli inspirert eller bare hvis du er nysgjerrig på det vi driver med.

Ta kontakt med:

Audun SK (Lovsangsansvarlig)
Epost:
Tlf: xx xx xx xx

Bernt Kaarigstad (Teknisk ansvarlig)
Epost:  bernt@kaarigstad.com
Tlf: 952 93 490